Aktuality
Postup, ktorý musí obec Tvrdošovce dodržiavať pri vybavovaní všetkých žiadostí, návrhov a iných podaní, vrátane príslušných lehôt, ktoré je nutné dodržať
§ 5 ods. 1 písm. d) zákona č. 211/2000 Z. z.
Podávanie žiadosti o sprístupnenie informácií a ich poskytovanie zamestnancami obce sa riadi a musí byť vybavené v súlade so zákonom č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií).
Žiadosť o sprístupnenie informácií obec Tvrdošovce vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 8 pracovných dní odo dňa podania žiadosti alebo odo dňa odstránenia nedostatkov žiadosti.
Zo závažných dôvodov (v §17 ods. 2 zákona č. 211/2000 Z. z.) môže byť táto lehota predĺžená, najviac však o 8 pracovných dní. Predĺženie lehoty sa oznámi žiadateľovi bezodkladne, v oznámení sa uvedú dôvody, ktoré viedli k predĺženiu lehoty.
Žiadosti o sprístupnenie informácií možno sprístupniť: ústne, nahliadnutím do spisu vrátane možnosti vyhotoviť si odpis alebo výpis, odkopírovaním informácií na technický nosič dát, sprístupnením kópií predlôh s požadovanými informáciami, telefonicky, faxom, poštou, elektronickou poštou.
Spôsob úhrady nákladov je upravený „Sadzobníkom poplatkov“ podľa § 21 ods. 1 zákona č. 211/2000 Z.z.
Proti rozhodnutiu o odmietnutí požadovanej informácie je možné podať odvolanie v lehote 15 dní od doručenia rozhodnutia na adresu:
Obec Tvrdošovce, Novozámocká cesta 56, 941 10 Tvrdošovce
O odvolaní rozhoduje starosta obce Tvrdošovce. Proti tomuto rozhodnutiu obce sa nemožno odvolať.
Pri vybavovaní sťažností postupuje obec Tvrdošovce podľa zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach a v súlade so Zásadami postupu pri vybavovaní sťažností v podmienkach obce Tvrdošovce.